آغاز تولید پژو ۲۰۰۸ در سالن شماره ۱ ایران خودرو

در حال حاضر در کارخانه اتومبیل سازی «ایران خودرو» محصول «پژو ۲۰۰۸» در دست تولید قرار گرفته است و پس از طی شدن مراحل تولید به متقاضیان و مشتریان محترم تحویل داده خواهد شد .

برای خودروی «پژو ۲۰۰۸» پس از طی شدن مراحل ساختش طرح های فروشی را در نظر گرفته اند که از آن طریق خودرو را به مشتریان محترم عرضه نمایند .

بنابر گزارش ارائه شده توسط خبرگزاری مهر :

آن طور که خود شرکت اتومبیل سازی «ایران خودرو» اعلام نموده است تولید «پژو ۲۰۰۸» در خطوط تولید این شرکت در حال صورت گرفتن است و خیلی زود محصولات به دست مشتریان محترم خواهد رسید .

از همان ابتدای تصمیم گیری در خصوص تولید انبوه اتومبیل «پژو ۲۰۰۸» قرار بر این شده بود تا این خودرو را در سالن شماره یک «ایران خودرو» مونتاژ نمایند که همان طور هم شد .

از ابتدا نیز قرار براین بود که تولید انبوه محصول «پژو٢٠٠٨» در همین سالن انجام شود.

در خبر منتشر شده در برخی رسانه ها، اعلام شده که افتتاح خط تولید پژو ٢٠٠٨ در سالن مونتاژ شماره ۴ صورت گرفت. این ادعای نادرست در حالی مطرح شده، که آغاز تولید این محصول با حضور مسئولان و البته خبرنگاران رسانه های همگانی در سالن شماره یک آغاز شد.

گروه صنعتی ایران خودرو از رسانه های محترم انتظار دارد در همه شرایط، به ویژه در آستانه انتخابات، از نگاه سیاسی و جناحی به حوزه صنعت و تولید کشور دوری کرده و و در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب اسلامی در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال حرکت کنند.

پژو ۲۰۰۸ برای عرضه تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی شده است. اما این شاسی بلند شهری چه مشخصات فنی، قیمت و امکاناتی دارد؟

پژو ۲۰۰۸ به عنوان اولین محصول مونتاژ شده در شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ایران‌خودرو و پژو یا همان شرکت ایکاپ است. این خودرو به‌عنوان اولین کراس اوور شرکت پژو در ایران شناخته خواهد شد. پژو ۲۰۰۸ را می‌توان اولین محصول مونتاژ داخلی بعد از برجام دانست که حاصل قرارداد ایران‌خودرو و پژو است.

شرکت ایکاپ به تولید و مونتاژ خودروهای تولید مشترک ایران خودرو و پژو در ایران خواهد پرداخت. بر اساس توافق انجام‌شده و شرایطی که وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام کرده است، خودروهایی در این کارخانه تولید می‌شوند که کمتر از ۳ سال از طراحی و تولید آن‌ها در بازار روز جهان گذشته باشد.

ایکاپ در فاز اول به تولید و داخلی سازی سه خودروی پژو ۲۰۰۸، پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۸ می‌پردازد تا در عرض سه سال این خودرو به ۸۰ درصد ساخت ایران برسد. در کنار این سه خودرو مونتاژ پژو ۵۰۸ در ایران قطعی شده و احتمالا خودروی پژو ۵۰۰۸۸ در ایران مونتاژ شود.

شرکت پژو پس از استقبال خریداران از پژو ۲۰۸ و با توجه به رشد قابل توجه بازار خودروهای کراس اوور یا شاسی بلند شهری، تصمیم گرفت نمونه‌ی کراس اوور این خودرو را تولید کند و آن را با نام ۲۰۰۸ برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ که یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های خودروی اروپا است، معرفی کرد.

شاسی‌بلند‌ها در سال‌های گذشته با توجه به استقبال مردم و استفاده بیشتر در شهر به دو دسته تقسیم شدند. دسته اول کراس اوورها هستند. کراس‌اوورها در اصل مدل جمع و جورتری از شاسی‌بلندها هستند که با حجم داخلی کمتر، به پیشرانه‌ی کم‌مصرف‌تر و البته ضعیف‌تری نیز مجهز هستند و قابلیت‌های چندانی در بخش آفرود ندارند. هیوندای توسان و کیا اسپرتیج دو نمونه معروف از این دسته از خودروها در بازار در کشورمان هستند. دسته دوم SUV هستند که به فضای کابین بزرگ و پیشرانه‌ی توانمند‌تری مجهز شده‌اند. تویوتا لندکروزر، هیوندای سانتا‌فه و کیا سورنتو چند نمونه از خودروهای شاسی‌بلند مطرح در کشورمان هستند.

از مارس ۲۰۱۳ تا مارس ۲۰۱۶، پژو ۲۰۰۸ بدون تغییر برجسته ظاهری به بازار عرضه شده است. اما در نمایشگاه ژنو سال گذشته شرکت پژو از فیس‌لیفت ۲۰۰۸ با عنوان مدل ۲۰۱۷ رونمایی کرد که هم فیس‌لیفت (تغییر طراحی ظاهری) پیدا کرد و هم در انواع پیشرانه با تغییر روبرو شد. پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ همچون پژو ۲۰۸ از پیشرانه پربازده و کم‌مصرف سری PureTech استفاده می‌کند. پیشرانه‌ی مذکور با حجم ۱۲۰۰ سی‌سی و توان ۱۳۰ اسب بخار، جایزه بهترین پیشرانه‌ی سال ۲۰۱۶ را در دسته‌ی نمونه‌های ۱۰۰۰۰ تا ۱۴۰۰ سی‌سی کسب کرد. با این حال ایران خودرو تصمیم گرفته است تا ۲۰۰۸ را با پیشرانه‌ی ۱.۶۶ لیتری توربوشارژ شده در ایران عرضه کند که توان بسیار خود ۱۶۵ اسب بخار را با خود به همراه دارد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید