اخباری از پژو روآ

خودروی پیکان یک فرهنگ بود. یک فرهنگ منفعت دار  برای سازندگانش . احتمالا  به همین دلیل  بوده که ایران‌خودرو

نخواست به سادگی  با آن خداحافظی کند. در واقع خواست به نوعی آن را در دل سایر محصولاتش  جای بدهد.

در همین راه  RD (مخفف Rear Deferential یعنی  دیفرانسیل عقب) ساخته شد. در حقیقت آر.دی را باید یک پیکان با

لباس پژو ۴۰۵ دانست  یا یک ۴۰۵ با قلب پیکان.

نتیجه  کار یک عقب‌گرد خیلی بد  در مهندسی خودرو بود. نصب نمودن قوای محرکه‌ای ضعیف  و کم‌توان روی بدنه‌ای

سنگین و بی‌قواره.

با این وضع ، فروش آر.دی به خاطر  قیمت خوبش  و ظاهری  که مخاطب را گول می‌زند خوب شروع شد

با تداوم  تولید آر.دی، صحبت از  آلایندگی، ایمنی و استهلاک شدید قطعات آن به میان آمد .

رسانه‌ها و سپس پلیس به میان آمدند  و در دوره‌ای تولید RD کاملاً ایستاد

ایران‌خودرو تضمین کرد که مدل جدید این اتوموبیل  با تمهیدات و بهینه‌سازی‌هایی وارد بازار می شود  ساعت‌ها کار

مهندسی های‌تِک منجر به تولید مدل نه‌چندان تغییریافته RD در سال ۱۳۸۵ گشت  خودرویی  به نام  Roa.

روآ همان آر.دی بود که مکانیزم فنی‌اش کمی  دستکاری شده بود. اما  بی  شک با اهمیت ترین  تغییرات آن، بهره‌گیری از

رنگ‌بندی‌های جدیدی بود که بعد از پیکان روی خودروی دیگری مشاهده نکرده بودیم

عرضه نسخه مشکی‌، سورمه‌ای و نقره‌ای روآ مشتریان زیادی را به خریدنش تشویق می کرد  روآ نیامده در سال ۱۳۸۸ از

تولید بازماند تا ویرایش جدید روآی سال که به قول ایران‌خودرویی‌ها باکیفیت‌ترین خودروی زیر ۱۰ میلیون بود

عرضه گردد

با این وضع  مشکلات و نقایص فنی کماکان برقرار بودند  لرزش اتاق، عدم هماهنگی اتاق با موتور و موتور با محور عقب،

صداهای غیرعادی از گیربکس و خیلی ایرادات دیگر افکار عمومی را نسبت به این خودرو دوباره حساس کرد.

روآ در بازار این روزها:

 

در حال حاضر به غیر از  مدل‌های دست دوم، هنوز هم بعضی  نمایشگاه‌ها مدل‌های صفر کیلومتر یا کم کارکرد روآ را دارند

 که متناسب با افزایش قیمت حاشیه بازار می فروشند

به این طریق  که نسخه روآی سال سفارشی به قیمت ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و نسخه سال دوگانه سوز آن به

قیمت ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌گردد

 

این در صورتی می باشد  که قیمت‌های فوق هم‌رده با پراید شرکت سایپا ارزیابی می‌گردد

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید