حقایقی از پژو ۴۰۵!

در میان شرکت های  خودروساز ایرانی، یک قانون هست که هیچ کجا نوشته نشده است که بعد از مدتی، نمونه  جدیدی از خودرو‌های قبلی خود را با چند تغییرات ظاهری و گاها باطنی تولید می‌کنند. اما ممکن است بتوان یکی از موفق‌ترین‌های این تغییرات را در پژو ۴۰۵ مشاهده کرد  که نسخه جدید یک واژه SLX را نیز به انتهای اسم خود اضافه کرده است  این خودرو با وجود اینکه از موتور نسبتا پرقدرت TU5 که بسیار هم خوش صدا است سود  می‌برد، اما همچنان دارای یکسری  مشکلات است که شاید کاربران را از خرید آن منصرف کند.

 

 

اما نکته جالب در خصوص پژو ۴۰۵SLX به مشکلاتی بر  می‌گردد که حتی در نسخه اصلی پژو ۴۰۵ هم آن را مشاهده نکردیم و این موضوع کمی غیر منتظره به نظر می‌رسد؛ چون  اغلب کمپانی‌ها در نسخه‌های جدید محصولات خود سعی می‌کنند تا مشکلات قبلی را رفع کنند و خودرویی تقریبا بی‌نقص را به بازار عرضه میکنند

 

 

شاید اگر سن و سال پایینی دارید  صدای غرش موتور برای شما بسیار جالب باشد (مخصوصا در این خودرو که موتور صدای منحصر به فرد  و جالبی دارد) اما بی  شک در بیشتر خودرو‌های سبک خانوادگی بهتر است که صدای موتور زیاد وارد قسمت کابین نشود  و برای افرادی که میان سال هستند این موضوع چندان  جالب نمی باشد البته صدای موتور تنها بخش آزار دهنده این خودرو نمی باشد مدتی پس  از استفاده، داشبورد و بخش‌های مختلف کابین نیز به سر و صدا خواهند افتاد که کم‌کم باعث آزار شما خواهند گشت

 

نسخه SLX از پژو ۴۰۵ نیزدچار  مشکلی می باشد که تمام خودرو‌های داخلی با آن دست پنجه نرم می‌کنند.

در این محصول شاهد کیفیت ضعیفی هستیم که گاها این کیفیت پایین واقعا توی ذوق می‌زند. برای مثال کیفیت پلاستیک‌های به کار رفته در داشبورد و بخش اطراف دسته دنده بسیار کم است.

همان طور که بیان  شد، نسخه عادی پژو ۴۰۵ داشبورد و رو دری‌های بسیار باکیفیت‌تری داشت و اکنون در نسخه SLX رو دری‌ها با وجود اینکه زیباتر شده‌‌اند، اما بسیار بی‌کیفیت تر شده اند . دستگیره باز کننده در نیز به حدی باریک و بی‌کیفیت است که در هر بار استفاده از آن می‌بایست خود را برای شکسته شدنش آماده کنید!

 

 

چندین سال است که پژو ۴۰۵ در خیابان‌های کشور در حال جولان دادن می باشد  و در این مدت نیز شاهد نسخه‌های مختلفی  از آن بودیم که می‌توان به پژو RD، پژو ROA و… اشاره کرد که همگی پلتفرم یکسانی داشتند و حال نسخه SLX نیز از همان پلتفرم استفاده می‌کند. واقعا تکراری‌ به نظر می رسد این طور نیست ؟!

 

به این دست از کارهای خودروسازان عادت کرده‌ایم!  مثلا یکمی در ظاهر چراغ‌ها تغییر می‌دهند و یک محصول جدید می‌سازند! اینجا هم وضعیت تا حدی به همین منوال می باشد  و طرح فیس‌لیفت ۴۰۵ در کل با استقبال چندانی روبه‌رو نشده و همان‌هایی که که ۴۰۵ را هم دوست داشتند، تا حدی از خود زده کرده است

 

با وجود اینکه پژو ۴۰۵SLX تقریبا یکی از ارزان‌ترین خودرو‌های کمپانی ایران خودرو به شمار  می‌آید، اما بسیاری آن را همچنان گران قیمت می‌دانند. روز گذشته نیز خبری را در چرخان مبنی برافزایش قیمت ۶۰۰ هزار تومانی‌ مطالعه کردیم که اکنون برای خرید یک نسخه از این خودرو می‌بایست ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پرداخت نمایید.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید