مسابقات اتومبیلرانی پژو

پژو تجربه نسبتا خوبی در مسابقات اتومبیلرانی دارد.این شرکت از خودرو هایی چون پژو ۵۰۴ و پژو ۲۰۵ توربوشارژر و همچنین این کمپانی در اواخر از خودرو ۲۰۶ هم استفاده و هم اکنون از پژو ۳۰۷ برای مسابقات رالی بین المللی استفاده میکنه.

شرکت پژو در سال های ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۰ به طور مداوم در مسابقات داکار پاریس قهرمان شده است

پژو ۵۰۴

این محصول شرکت پژو در سال های ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۳ تولید و استفاده میشد و تا سال ۲۰۰۶ هم استفاده میشد.

طراحی آنخودروهای موتور جلو-محور عقب بوده است. طراح این خودرو الدو برووارونه از شرکت پینین فارینا‍ بوده است. این خودرو بامصرف و قیمت مناسب همچنین خرج و استهلاک کم گزینه مناسبی برای حانواده‌های متوسط دنیا به شمار می‌آمد این خودرو اگر چه یک کلاسیک تمام عیار محسوب نمی‌شود اما برای بسیاری از مالکان آن کوهی از خاطره و گنجینه‌ای با ارزش است. این خودرو دیفرانسیل عقب با سواری و راحتی بهتر و همچنین فضای بسیار زیاد در مقایسه با هم گیشان جدید ترش چون پژو ۴۰۵ گزینه بسیار مناسبی برای دهه ۷۰بود. این خودرو با حجم تقریبی ۱۸۰۰ccوبا تولیذ ۹۲ اسب بخار با انتخاب گیربکس بسیار هماهنگ و با انتخاب ضرایب دند مناسب چه در مدلGLو چه در مدلLباسقف سرعت تقریبی ۱۶۵KM/hحتی با استانداردهای امروزی نیز حودرویی مناسب است. قابل ذکر است که این خودرو با مهندسی دقیق فرمانی حتی نرم تر از بعضی گونه‌های هیدرولیک دارد.

پژو ۲۰۶

این خودرو در سال ۲۰۰۰ معرفی شد. سقف این خودرو از نوع تاشوی برقی و بر اساس سیستم جرج پائولین می باشد که برای اولین بار در سال ۱۹۳۵ بر روی پژو ۴۰۲ نصب گردید. این مدل شامل موتورهای ۱۶۰۰cc TU5 و ۲۰۰۰cc EW10J4 می شود. این خودرو در سال ۲۰۰۷ با خودروی ۲۰۷CC جایگزین شد.

(RC (GTi 180

این مدل در سال ۲۰۰۳ میلادی و به مناسبت موفقیت های پژو با این خودرو در مسابقات رالی در بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ و برای تکرار موفقیت های پژو ۲۰۵ در دهه ۸۰ میلادی معرفی شد. این خودرو در بازار انگلستان با نام GTi 180 و در سایر نقاط دنیا با نام RC به فروش رسید. ۲۰۶RC در محدوده کلاس خود عملکرد بالایی را به ارمغان آورد. این خودرو از موتور ۲لیتری EW10J4S بهره می برد که با استفاده از سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها و همچنین منیفولد ورودی و خروجی بهبود یافته می تواند تا ۱۷۵ اسب بخار نیرو به صورت تنفس طبیعی تولید کند.

از جمله امکانات این مدل می توان به رینگ چرخ آلیاژی ۱۷ اینچی، صندلی های اسپرت مسابقه ای، مکانیزم تعویض دنده کوتاه، و نسبت دنده اصلاح شده برای دنده های ۱ و ۲ نام برد.

این خودرو قادر به رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۷٫۳ ثانیه می باشد.

پژو آریان یا پژو ۲۰۶ اس‌دی (صندوق‌دار)

پنجمین مدل پژو ۲۰۶ با همکاری پژو و ایران‌خودرو و با نام پژو ۲۰۶ اس‌دی یا پژو آریان تولید شده‌است. این خودرو در سال ۲۰۰۶ رونمایی شد. صندوق عقب کوچک ۲۰۶ علت اصلی رفتن به سمت تولید این خودرو بود حجم صندوق این خودرو ۳۸۵ لیتر است و از طریق ایران به ترکیه، روسیه و الجزایر صادر می‌شد. نام اس دی (SD) برگرفته از واژه سدان (sedan) می باشد. این خودرو یکی از محصولات شرکت ایران خودرو واقع در تهران است و در تیپ های مختلفی به بازار وارد شد و با توجه به تیپ و آپشن استفاده شده در خودرو در قیمت های مختلفی مورد خرید و فروش واقع می شد. تولید این خودرو در اکتبر ۲۰۰۸ در آمریکای جنوبی و با نام “Passion 207” آغاز گردید. همچنین در بازار های چین و مالزی این خودرو با نام ۲۰۷ به فروش رسید.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید