معرفی پژو روآ | PEUGEOT ROA

کمپانی اتومبیل سازی «ایران خودرو» خودرویی دیگر را به تولید رسانیده است که نام آن خودرو «پژو روآ» است .

اتومبیل «پژو روآ» در کلاس بدنه خودروهای سواری جای می گیرد .

شرکت بزرگ «ایران خودرو» قبل از آن که این خودرو را به تولید برساند محصولی به نام «پژو آردی» داشت که با بهبود دادن آن و ارتقا بخشیدن به آن خودرو خودروی «پژو روآ» را نیز به تولید رسانید .

به عبارت دیگر باید بیان داشت که اتومبیل «پژو روآ» خودرویی است که در قطعات بهینه شده است و همچنین از موتورهای روز در کلاس خود الگوبرداری کرده است . این خودرو را در سال ۸۵ به بازار اتومبیل عرضه داشتند .

موتور مورد استفاده در خودروی «پژو روآ» OHV است .

تولید «پژو روآ» در نیمه سال ۸۸ متوقف و به جای آن «روآ»ی سال باموتور پایه گاز سوز ohvg2 جایگزین گردید. «پژو روا» از همان روز های نخست برای قشر متوسط جامعه در نظر گرفته شده بود ولی ترکیبی بودن ماشین از نصب موتور پیکان با کمی تغییر باعث بروز مشکلات زیادی از جمله لرزش اتاق. کیفیت پایین قطعات .عدم هماهنگی اتاق با موتور محور عقب.صدا های غیر عادی گیربکس و ضعف قدرت و کشش مناسب را برای خریدار به ارمغان می اورد. شایان ذکر است که پس از سال ۱۳۸۸ طرح پژو۴۰۵ معمولی به روا سال نیز اختصاص یافت که شامل دارا بودن رخ و چهره کامل پژو ۴۰۵ معمولی شد.

مشخصات مهم :

حجم موتور ۱۶۹۶
تعداد سیلندرها ۴
آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) ۸۸ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) ۱۴۰ نیوتون متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل عقب
نوع جعبه دنده جعبه دنده دستی
تعداد دنده (جلو) ۵
حداکثر سرعت ۱۷۵
شتاب ۰ الی ۱۰۰ (برحسب ثانیه) ۱۲٫۷
سیکل ترکیبی مصرف سوخت ۸٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۳

 

مشخصات تولید کننده :

کارخانه تولید کننده ایران خودرو“>ایران خودرو
کشور تولید کننده ایران
نام و مدل اتومبیل پژو روا
شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایساکو

مشخصات فنی بدنه :

کلاس بدنه سدان
کلاس اتومبیل D segment
ابعاد
وزن ۱۱۰۰ کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان ۵
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو ۱۶۵/۶۵ R 13
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب ۱۶۵/۶۵ R 13

مشخصات فنی موتور :

حجم موتور ۱۶۹۶ cc
نوع موتور بنزین سوز
تعداد سیلندرها ۴
تعداد سوپاپ ها ۸
آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
محل قرار گیری موتور موتور جلو
سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق چند نقطه ای
ظرفیت باک ۵۲ لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) ۸۸ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) ۱۴۰ نیوتون متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) ۵۱ اسب بخار به لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission ) :

نوع جعبه دنده جعبه دنده دستی
تعداد دنده (جلو) ۵
محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل عقب

سیستم ترمزها :

نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان :

نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب نیمه مستقل
کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید