نقد پژو پارس سال

خودرو پژو پارس که در نخستین سال های حضورش در کشور با نام پرشیا  روانه بازار ها گشت را میتوان یکی از بهترین  فیس لیفت سازنده های وطنی به شمار اورد

به برکت  طراحی ظاهری بهینه شده  و جدیدترش  و تجهیزات  بیشتر از پژو ۴۰۵ موفق شده  به فروش خوبی  برسد

با این حال  بعد از مدت ها  رنگ و بوی کهنگی بر ان نشسته و دیگر مثل گذشته چندان جالب نمی باشد خودرو ساز  وطنی ولی  با تغییرات کوچک و اضافه کردن پسوند های متفاوت  به آخر اسم  ان سعی میکنند  که کماکان  جایگاه ان را در بازار نگه دارند  یکی از این پسوند ها عبارت “سال” می باشد  که ما بررسی این مدل را برای شما در این پست اورده ایم
طراحی ظاهری پارس که برگرفته شده  از پژو۴۰۶ می باشد ، مربوط به اوایل دهه ۹۰ میلادی است  که با وجود تناسب خوب و منطقی کاملا کهنه و قدیمی به چشم می اید .

ولی خودرو ساز  وطنی با تغییر دادن فرم ظاهری اینه ها وقرار دادن چراغ های راهنما برروی ان ها سعی کرده است  تا ان را به طراحی اتومبیل های جدید  نزدیکتر نماید !

کیفیت مونتاژ قطعات ظاهری نسبت به گذشته کاملا پایین امده است  و وجود درز های گوناگون در بین قطعات بیانگر همین موضوع می باشد
وقت ان رسیده که وارد اتومبیل شویم!
درهای اتومبیل را باز میکنیم  و داخل فضای اشنا و قدیمی پارس می شویم. تریم درونی خودرو از رنگ مشکی به کرم تغییر پیدا کرده است  که این تریم روشن سبب  بزرگتر نشان دادن کابین مخصوصا در زیر نور افتاب گشته است
رودری های پارس سال نسبت به مدل های قبل تر  تغییر کرده و کلید های شیشه های عقب که در نسخه های قبل  روی کنسول میانی وجود داشت  به داخل در ها منتقل گشته است  که این کار باعث بهبود یافتن  ارگونومی داخل اتومبیل شده است،

تنها عیبی  که در این زمینه می توان از خودرو ساز داخلی گرفت این می باشد  که با وجود تغییر کلید های شیشه ها اما کماکان  جای کلید های قبلی بر روی کنسول میانی هست  که تنها با یک روکش ساده پوشانده گردیده  است!

طرح غربیلک فرمان هم به سبب  قرار گرفتن ایربگ تغییر نموده  است ، ولی  این غربیلک جدید دارای کیفیت ضعیفی  می باشد وچندان خوش دست نمی باشد
صندلی ها با وجود در برگیرندگی خوب  در پیچ ها ولی چندان ارگونومیک نمی باشند  و در رانندگی های طولانی مدت خسته کننده احساس می شوند، فضای داخل اتومبیل هم  به لطف کابین پژو ۴۰۵ مناسب است  و سرنشین های جلو و عقب احساس تنگی جا ندارند
پارس سال نسبت به مدل های قبلی  تجهیزات بیشتری دارد  که از با اهمیت ترین  ان ها می توان به ایربگ راننده،سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه تقسیم نیروی الکترونی ترمز EBD ،سنسور پارک،قابلیت باز کردن درب صندوق از داخل و شیشه ها واینه های برقی به همراه چراغ های راهنما برروی اینه اشاره نمود
پارس سال مانند  نیاکان خود از همان موتور اشنا و قدیمی XU7 بهره می برد این موتور۴ سیلندر خطی دارای حجم دقیق ۱۷۶۱CC است  که به همراه ۸ سوپاپ که به صورت SOHCقرارگرفتن،توانایی تولید ۹۷ اسب بخار و ۱۵۳ نیومتر گشتاور را دارا می باشد

پارس قادر است  با این موتور و وزنی در حدود ۱۲۰۰ کیلو گرم در عرض ۱۱ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و تا سرعت ۱۹۰ کیلومتر می توان با ان ادامه داد ، طبق اعلام شرکت  سازنده میانگین مصرف سوخت این اشنای قدیمی ۹٫۱  است .

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید