وضعیت پژو قبل و بعد از جنگ جهانی دوم

پژو ۲۰۳:

کمپانی  خودروسازی پژو فرانسه در سال‌های قبل  از جنگ‌جهانی‌دوم وضعیت‌ در حال ارتقایی داشت و موفق شده  بود در بین  شرکت‌های خودروسازی فرانسوی

(که تعدادشان در آن روزگار بیش از امروز می بود) جایگاه با اقتداری  برای خود کسب کند . همه اینها اما با جاه‌طلبی‌های یک مرد در آلمان از بین رفت  آدولف

هیتلر.
فرانسوی‌ها در جنگ‌جهانی‌دوم تا قادر بودند  در برابر  اشغالگران آلمانی مقاومت کردند و ایستادند ولی  ارتش آلمان مجهزتر  از آن بود که فرانسه قادر باشد در مقابلش

دوام بیاورد و در نهایت تسلیم آلمانی‌ها گشتند.

 

در حین  جنگ های  بین  دو کشور قسمتی از کارخانه‌های تولیدی فرانسه مانند تعدادی از سایت‌های تولیدی پژو مورد صدمه قرار گرفتند  ولی تولید به هر شکل

ممکن تداوم  داشت تا قادر باشد نیاز‌های موتوری ارتش را تامین گرداند.

 

با اشغال فرانسه به وسیله  آلمانی‌ها، این امکانات یک‌سره در اختیار ارتش آلمان قرار گرفت و پژو ناچار گشت  در کارخانه‌های تولیدی خود، برای ارتش آلمان

تسلیحات و خودرو تولید کند.

 

این پایان بدبختی های  پژو نبود زیرا  در جنگ های  پایانی اش ، بخش زیادی  از کارخانه‌های پژو زیر بمباران‌ها از بین  رفت و به این ترتیب پژویی‌ها بعد از

پایان جنگ‌جهانی‌دوم مجبور  شدند از هیچ شروع کنند، نه زمانی برای طراحی خودرویی جدید بود و نه امکاناتی برای تغییر خودرو فعلی و به ناچار در میان

خرابه‌ها، پژو بار دیگر به خودرو پیش از جنگ‌جهانی‌دوم برگشت

 

؛ پژو ۲۰۲ محبوب  که البته در سال۱۹۴۵، هفت‌سال از معرفی‌اش به بازار می‌گذشت. این راهی بود که نه‌تنها پژو، که برخی دیگر از خودروسازان مانند  مرسدس‌بنز

هم در پیش گرفتند و پس از جنگ و برای احیای کارخانه‌های خود‌رو به تولیدات پیش از جنگ روی آوردند تا جایی که مرسدس‌بنز هم پس از جنگ به سراغ مدل

۱۷۰ رفت و تا مدت‌ها همین خودرو را بر روی خط تولید خود داشت.

 

 

فروش پژو ۲۰۲ خوب بود و همین مساله سبب  شد پژو توان کافی برای سر‌و‌سامان‌دادن به وضع خود را بیابد  تا کار بر روی جانشین ۲۰۲ آغاز شود، خودرویی که

موفق شد  مسیر حرکتی پژو را برای همیشه عوض کند  و به اسطوره‌ای در بین  شیر‌های غران پژو تبدیل شود.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید