PEUGEOT 301 | پژو ۳۰۱

شنیده شده است که  ایران‌خودرویی‌ها تصمیم دارند شاخ غول را بشکنند و احتمالا  تا چند وقت دیگر دو محصول جدید را وارد بازار نمایند
یکی شاسی‌بلند ۲۰۰۸ و آن یکی  سدان ۳۰۱٫

۳۰۱:
در سال‌های ۱۹۳۲ تا ۱۹۳۶ پژوی فرانسه اتوموبیلی  به‌اصطلاح لوکس  را می ساخت  که خیلی بهتر از پیش‌بینی‌ها شده بود .

این خودرو ۳۰۱ می باشد . سدانی ساده با پیشرانه‌ای ۱٫۵ لیتری که در آن موقع قادر بود ۳۵ اسب‌بخار نیرو تولید نماید .

این خروجی برای رساندن اتوموبیل  به سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت کافی است
نشریات دهه ۳۰ میلادی خبر از فرمان‌پذیری و نرم بودن این اتوموبیل  داده .

پرونده ۳۰۱ تا سال ۲۰۱۲ بسته  مانده بود. ولی وقتی خبرهایی مبنی بر بازگشت آن به گوش رسید ، به علاوه نام  پژو، اسامی دیگری مانند  سیتروئن هم‌وطن، خط تولید ویگو و مهم‌تر از همه دانگ‌فنگ چین هم به گوش رسید

احتمالاً در همان نگاه نخست  درک کرده اید   که آنطور که باید مثل سایر تولیدات پژو نمی باشد

طبیعتاً یکی از علت هایش  وجود  نظر چینی‌ها در پروژه بوده .

خداوکیلی شاید خاص و لوکس نباشد اما  انصافاً  نسبت به سدان‌های رنگارنگ چینی، خیلی  زیباتر می باشد .

اطلاع داشته باشید  که اساساً پژو ۳۰۱ نه در فرانسه تولید می گردد  و نه در چین؛ این خودرو در خط تولید Vigo اسپانیا مونتاژ می‌ گردد
سال ۲۰۱۲ بیان  شد که این خودرو می‌خواهد برای بازار غرب آسیا، شمال آفریقا و شرق اروپا عرضه گردد . اما یک سال بعد بیان  شد که ۳۰۱ حق حضور در غرب اروپا به خصوص انگلستان و فرانسه را ندارد. شاید به  همین علت  «محبوبیت چشم‌گیر» بوده که تولید آن در سال ۲۰۱۲ حدود ۱۱ هزار و ۶۰۰ دستگاه بوده است.

زیر ذره‌بین
تا چند وقت دیگر قرار است سوار پژویی شویم که برعکس  همیشه، از قیمت بالایش متعجب نخواهیم شد .

یک سدان نسبتا  ارزان که گویی می‌خواهد راه رنو و زیرمجموعه رومانیایی‌اش داچیا را طی کند.

حتما  از فضای صندوق‌ عقبش متعجب می شوید . با ۶۴۰ لیتر حتی سمند و تندر۹۰ (با ۵۰۰ لیتر حجم) را هم پشت سر می‌گذارد.

تازه اگر صندلی‌های عقب را تا کنید  این فضا تا ۱۳۵۲ لیتر هم افزایش خواهد یافت

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید