PEUGEOT 508 | پژو ۵۰۸

یکی از  اتوموبیل هایی  که بزرگ‌ترین تولید کننده  کشورمان قصد ورودش را به بازار دارد، خودروی فرانسوی پژو ۵۰۸ می باشد

این اتوموبیل  یک سدان تقریبا  بزرگ و از لحاظ ابعادی، در حد مدل‌هایی مانند  هیوندای سوناتا و تویوتا کمری و… می باشد .

وارد شدن  این محصول به بازار کشورمان قادر است  تا حد زیادی به عرصه رقابت در این سگمنت خودرویی دامن زده و گزینه های انتخابی  بیشتری

را برای خریدار ایرانی فراهم می آورد  و حتی در صورت پیش گرفتن هدف های مناسب از سوی واردکننده، موفقیت اش را در این کلاس تضمین میکند و

تداوم فروشش را در بازار ثابت نگه می دارد .

البته اتفاق افتادن  همه این موارد، فقط و فقط  به فاکتور قیمت و پشتیبانی خدمات یدکی خوب  از آن بستگی دارد در غیر این صورت  برای این خودرو همان

اتفاقی که برای خودرو پژو ۴۰۷ پیش آمد پیش می آید خودرویی  که قربانی قیمت‌گذاری نامناسب و طمع‌ورزی طرف ایرانی گشت  و هنوز نیامده از عرصه رقابت

در بازار حذف شد.

 

پژو ۵۰۸ یک سدان خانوادگی بزرگمی باشد  که برای اولین  بار، در اواخر سال ۲۰۱۰ میلادی و در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش گذاشته شد .

این خودرو جانشین مدل ۴۰۷ به حساب می آید  اما از لحاظ ابعادی از آن بزرگ‌تر می باشد  و از این جنبه خاص، مدل ۶۰۷ را هم پشت سر گذاشته  است.

خودروی یاد شده  بر مبنای پلت فرم PF3 کمپانی PSA تکامل  و توسعه یافته و این پلت فرم و بخش بیشتر قطعات پیشرانه آن با نسل دوم سیتروئن C5 مشترک

می باشد .

هر دوی این خودروها در کنار هم  و به موازات هم در خط تولیدی کارخانه‌های رنس (RENNES) کشور فرانسه و ووهان (WUHAN) چین مونتاژ می‌گردند . به غیر از

این دو مکان، پژو ۵۰۸ توسط شرکت نازا (NAZA) مالزی هم تولید میشود

 

 

پژو ۵۰۸ از همان ابتدای  ورود خود موفق شد چند جایزه بین‌المللی را به خود اختصاص دهد مثلا برای مثال می‌توان به کسب عنوان خودروی سال اسپانیا در سال

۲۰۱۱ میلادی و نیز کسب عنوان بهترین خودروی خانوادگی وارداتی به آلمان در همین سال (۲۰۱۱ میلادی) اشاره کرد ، عنوان مذکور، با رأی‌گیری از خوانندگان

مجله خودرویی اتو زایتونگ (AUTO ZEITUNG) نصیب این خودرو شد

پژو ۵۰۸ در سه فرم متفاوت بدنه شامل  سدان، استیشن (SW) و کراس‌اوور (RXH) تولید شد . نسخه RXH از لحاظ فرم ظاهری بدنه تفاوت زیادی  با نسخه

استیشن آن ندارد و فقط برای  کارایی بهتر در جاده‌های آفرود، چند سانتی‌متری بر ارتفاع آن افزوده و پیرامون گلگیرهای آن نیز پلاستیک مشکی‌رنگی فرا گرفته

است و سیستم تعلیق آن نیز برای رانندگی در شرایط سخت تقویت گشته  است. در سال ۲۰۱۴ میلادی، این خودرو از درون و بیرون، دستخوش تحول و یا

یک فیس‌لیفت اساسی شد . تحت این تغییرات، یک جلوپنجره برجسته جانشین  نمونه قبلی شد و کاپوت، سپرهای جلو و عقب این خودرو هم دوباره طراحی

گشت  و متعاقب آن چراغ‌های جلو و عقب آن نیز تغییر کرد . افزون بر این‌ها، نوارهای شفاف LED بر روی چراغ‌های جلوی آن ظاهر و نشان پژو هم از روی کاپوت آن

به جایگاه سنتی خود برگردانده  شد، یعنی به میانه جلوپنجره این خودرو. داخل کابین آن هم تحت بهسازی و بهبود مضاعفی قرار گرفت تا آرامش و راحتی

بیشتری را برای سرنشینانش فراهم سازد

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید